13 Eylül 2010 Pazartesi

Çirkin güzeller



Merhaba... şu an bu yazıyı sonuna kadar okuyacak tanımadığım kişi... her kimsen, güzel, çirkin, yaşlı, genç seni çok seviyorum bilesin.





Fonda Barbra Streisand ve Barry Gibb düeti varsa başka bir mutluluktur bu... Benim için tabi.;)


Ahh... bu kayıtlar da epey eskilerden, ve benim malum antika (nostalji) merakım.


Barbra Streisand çirkin bir kadındır, bizim Sertab Erener gibi. Şarkı söylerken "nasıl daha güzel görünebilirim?" kaygısını taşımayan, ağızlarını burunlarını yamultmaktan çekinmeyen, şarkı söylemeye gönül vermiş kadınlar... Benim dünya güzellerim!





İşini doğru yapan, yaparken yüzü çirkinleşen, ama çirkinleşirken büyüyen her sanatçıya saygım sonsuz. Demet Akbağ (tamam itiraz etmeyin botoks yaptırdı ama o muhteşem vücut o botoksu istemişti,umarım o şahane mimiklerini etkilemez), Haluk Bilginer, Gülse Birsel ve daha niceleri... Şahan Gökbakar bile!





Şahan Gökbakar/Recep İvedik belki de Türk sinema tarihinde en çok tartışılan isimlerden biri. Şahan mı Recep, Recep mi Şahan... karıştırıldı;) Genç ve bekar bir kişiyi, balkonda bir başka genç ve bekarla sarmaş dolaş görenler, o sıralar meşhur ahtapot Paul'le bile aralarında bir bağ kurdular! ;) Öyle ki... genç ve bekar Şahan, İvedik rolünü artık nasıl üstüne yapıştırmışsa, bizim meşhur eleştirmenlerimiz onu Şahan olarak değil, İvedik diye değerlendirdiler. Bu Şahan'ın aslında ne kadar başarılı olduğunun kanıtı değil mi? ;) Şahan Gökbakar olsam, tek üzüleceğim İvedik karakterinin benimle özdeşleşmesi, her hareketimin İvedik hareketi kabul edilmesi olurdu. Başardığıma sevinsem bile... ;)





Cem Yılmaz, yüzünü çirkinleştirmeye hiç gereksinimi olmayan zaten çirkin birisi. Ama ne güzel bir çirkindir... günlerce tartışırım bunu! Türk komedi tarihine damga vurmuştur! Aynı Şener Şen gibi, Kemal Sunal gibi, İlyas Salman gibi, aynı Nejat Uygur, Müjdat Gezen, Binnur Kaya gibi... Adını şu an anımsayamadığım pek çok starımız gibi.





Ben çok seviyorum bu yüzü çirkin, ya da çirkinleştirmeye çekinmeyen insanları...





Twitter arkadaşıyız büyük olasılıkla sizinle. Sahte bir resimle bu ortamda yer alanlardan birisiyiz belki de. Ben gibi;) Çok güzel olabilirim görüntü olarak. Ya da şişko, kısa boylu, sivilceli vsvss...





Size sadece üstte saydığım isimleri bir kez daha anımsatıyorum.


Ve bu gece sonunda okuduğum, beni ciddi etkileyen bir bio'yu; "adam gibi adam... yüreğinin beğendiği insanın görüntüsünü merak etme. Ruhunu konuşturamayan birisinin görüntüsünden etkilenme..."





İnsana insanca değer verildiğinin mutluluğundaydım bu gece...





Görüntü güzelliği o güzellikle birleşemiyorsa güzellik filan değildir.





Küçük bir dipnotcuk: Saydığım tüm starlar benim gözümden, "yüzü"de dünyanın en güzel insanlarıdır.


Bir dip not daha: Herkes bir haliyle güzeldir...


Son not: Bio alıntısı yaptığım @akaklm ne güzelsiniz...


En son not: Mutluyum.

Gelecek yazı: Şahan Gökbakar/Recep İvedik... İçimde kalanlar.

15 yorum:

  1. İlk okuyan ve yorumlayan benim sanırsam.. İlk pasajdaki peşin duygularını sevincle kabul ediyor aynı duygularda olduğumu da bilmeni istiyorum..

    Bir profile yazılmış bir kaç cümleyle sarsılacak kadar hayata acemi, ama o bir kaç cümleyi anlatabilmek için sözcükleri kaneviçe gibi işleyecek kadar da profesyonel Belikçe.. İyi ki tanıdım...

    İyi sabahlar..

    YanıtlaSil
  2. Kimi güzelliğiyle çalar kapımızı, sonra o güzelliğin ardındaki çirkinlikleri gördükçe uzaklaşırız; kimi sıradanlığıyla girer o kapıdan, farkettirmeden,içindeki güzellikleri tanıdıkça yakınlaşırız. Yakınlaştıkça güzelleştiririz o sıradanlığı...

    "Seni seviyorum ya / şimdi daha güzelsin" diyor şair.

    sevdikçe güzelleşiyor dünyamız da, dünyamızdaki insanlar da...

    YanıtlaSil
  3. İbrahim, müsekkin, yazıyı taslak olarak kaydettiğimi sanıyordum, link bile vermemiştim. Şimdi açınca şaşırdım yorumları görünce ve çok mutlu oldum. Link vermediğim halde okunmak keyfini yaşadım.
    Gerekli düzeltmeleri yapayım,sonra yorumlara yanıt vereyim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. İbrahim teşekkür ederim.
    Hemen bio konusuna geleyim;) Kullanılan ifadeye aslında hepimiz katılırız. Sarsılmadım, sıklıkla kullandığımız sözcükleri bir kez daha sevdim. Hele sözcükleri okuduğum anda, ekranın bir başka köşesinde dünyanın en çirkin/güzel kadınını izlediğimi düşünürsen... aradığım sözcüklerdi.;)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Müsekkin, şu anda ikimizde twitter üyesiyiz ve ne sen beni, ne ben seni gördük;) Konuşan biziz, birbirini yazarak anlamaya çalışan, yüzümüz olmadan... Bir virgül oynamasının bile yanlış anlaşılmalara neden olabileceğinin bilincinde iki sıradanız;) Ama inancım var, o virgülü gün olur yanlış bir yere koyarsak bile, artık birbirimizi yanlış anlamayız.
    İnsan güzelliği kavramı benim için böyle bir şey işte...
    Teşekkürler ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Müsekkin kardeşime sonuna kadar katılıyorum.Bence de insandaki güzelliği fiziki sınırlara hapsetmek mümkün değil. İnsanı tanıdıkca,gözümüzde ya güzelleşirler ya da çirkinleşirler.Evlenirken eşimin güzel bir kadın olduğunu düşünüyordum.Şimdi ise; onun kadar güzelinin yaratılamayacağı kanaatindeyim.Onu çok seviyorum :)
    Not:Bu arada ben Hidrokarbonat.Nickten iyice sıkılmıştım.Artık kendi adımı kullanıcam.

    YanıtlaSil
  7. Ay ne kadar içten cümleler Yavuz... kocaman gönlümle çok mutlu olmanı diliyorum.;)
    Teşekkürler, sevgiler.

    Not: müsekkin bak sana ilham kaynağı oluyorum, duygularını döküp alkışları alıyosun, farkındayım... farkındayım;))

    YanıtlaSil
  8. :)Benim için ne düşünüyorsan allah sana iki mislini versin :))))

    YanıtlaSil
  9. Benim yazdıklarımı okuyan yok ben de burada sahne çalıyorum, ne yapayım :))

    YanıtlaSil
  10. Tek yanıt: Harikasınız siz... ;)

    YanıtlaSil
  11. tesadüf eklemiştim bloğunu beğenip.aslında belki farkında olduğumuz şeyleri içten kelimelerle yazıya dökünce böyle yeni baştan öğreniyor insan.çok güzel ifade etmişsin,güzel ve çirkin hikayesini biliriz,ikisi denize girerler ve çirkinlik güzelliğin giysilerini çalıp kaçar.ve güzellikte onun kıyafetlerini giymek zorunda kalır.ancak halka karışır güzellik,kimi insanlar ne giyerse giysin onu(güzelliği) gözlerinden tanırlar.sende onlardansın...

    YanıtlaSil
  12. İmge, Belikce sohbet odasına hoşgeldin;) Güzel sözlerin için teşekkür ederim. Öyküyü biliyorum ve çok severim. Böyle düşünen kişilerin dünya güzeli olduklarını da biliyorum.
    Teşekkürler, sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. içten cevabın için ben teşekkür ederim belikce..burasını cidden sohbet odasına çevirmişiz.ama yazın güzel olunca yorum yazmadan gecemedik;)

    YanıtlaSil
  14. Şikayetçi değilim ki İmge;) Aksine mutlu oluyorum.;)

    YanıtlaSil
  15. birazdan asl sormaya başlarsak şaşırma :))

    YanıtlaSil