20 Ağustos 2010 Cuma

Babaannecim...

Babaanne...
Yıllarca bana baktın ya, ben de senin sözünden hiç çıkmadım. Arada senden kaçak yaramazlıklarım oldu. Hadi itiraf edeyim, sırf sana inat, hatta sen duy diye göstere göstere yaptığım yaramazlıklarımda. Kulağına geleceğini biliyordum. Beni karşına alıp uzun uzun bu yaptıklarımın doğru olmadığını anlatırken saçımı okşamanı seviyordum galiba. Oysa ne sıkıcıydı bu uzun söylevler o zaman.

Babaanne sen bana hep dürüstlüğü öğrettin ya, ben de senin sözünden hiç çıkmadım, yalan söylemedim. Bak bir tanecik... ben aşık olmuştum, sen yakalamıştın, çok kızmıştın! Bu yaşta ne bu fingirdeşmeler filan demiştin. Fingirdeşmek iyi kızlara yakışmaz demiştin. O gece kötü kız olmayı düşlemiştim hep! Sana bu sözün yakışmadığını çok sonraları düşündüm... kendime fingirdek benzetmesini yakıştırmadığım gibi.
Yine de sana "tamam babaanne fingirdeşmiycem söz" demiştim ama ben aşıktım be babannem.
Hani bir gece ağlamıştım, sen nedenini sorunca "karnım ağrıyor" demiştim ya, biz ayrılmıştık! Bir nevi karın ağrısı olabilirdi senin için, pek yalan sayılmazdı yani.;)

Babaanne sen bana çok gülme derdin ya, ben de böyle asık bir suratla gezerdim! İşte o zamanlar okulun en yakışıklısının (her okulun bir en yakışıklısı vardır ya illa ki) beni aslında çok beğendiğini ama sırf suratsızın teki olduğum için rafa kaldırdığını bilsem... ah babaanne ah;(

Ben yazılar yazardım, sen buna da itiraz ederdin babaanne! Babam bir yazısı için tutuklandığı için miydi bu korkun yoksa sahiden yazmanın kızlara uygun olmadığını düşündüğünden mi hala çözemedim. Ama o günlerde kağıda dökemediğim herşeyi beynime yazdığımı, hatta bir roman yazmaya başladığımı itiraf ediyorum. Sana bakıcım rolünü verdim. Çok fazla uzun değil yani! E kızma ama babaanne, yaşlı kadınların ne işi var satır aralarında?

Babaanneciğim...
Ben her derdimi seninle paylaşamazdım.
Ama yokluğunda anladım ki seninle hayatımı paylaşmışım!
Bu gece seni aradığımı söylersem... beni yaramazlıklarım için affeder misin?

Yarın kaldığımız yerden devam ederiz ben sessiz sen yetişkin didişmelerimize...

3 yorum:

  1. Susu/yorum sadece... Yarın yine röntgencilik düşüyo payıma, Babaanne ve torun arasında :)) Kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler.;)
    Son günlerde yeni bir akım/moda var. Adına 'ironi' diyorlar. Son cümle ironi. Babaannem sizlere ömür...

    YanıtlaSil
  3. :)) Farketmedim desem yalan olur. Ama emin olamadım.
    Mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil