26 Mayıs 2011 Perşembe

Bir kitap okudum,hayatım değişmedi ama harikasın sen Ersin Ata

Bir kitap okudum, hayatım değişmedi.
Çünkü ben zaten engelli insanların o kadar içindeyim, ve onların duyarlılığın o kadar bilincindeyim ki, hayatım belki onları tanıdığımda değişmişti.
Ve Ersin Ata'nın kitabı beni kah ağlattı, kah gülümsetti. Ama ben onu daha yakından tanıdım. Ve daha çok sevdim.
Kitabı çıktığı gün aldım.
DandR'da "Kitap bugün dağıtıldı, size geldi mi? Arkadaşımın kitabı!" derken çok gururlandım. Bu hissi Şebnem Aybar'ın kitabını alırken de yaşamıştım.
Arkadaşımın kitabı!
Kitap yazdıklarını bile bilmeden, sanal bir ortamda dostluk kurduğum kişilerin bana yaşattıkları harika duygular. Sağolsunlar.

Ersin Ata, doğduğu günden bugüne yaşadığı her olumlu,olumsuz olayı paylaşmış bizimle. Çok içten, çok sade bir anlatımla. Kitabı okurken bir günlük okuyoruz dolayısıyla.

Ben satır aralarında engelliler için eksiklerin altını çizdim.

Engelliler konusunda ne yazık sınıfta kalmış bir ülkeyiz.

Onların yaşamını kolaylaştırmak, çektikleri sıkıntıları en aza indirgemek, bizim ülkemizde belediye otobüslerinde "ön sıralar engellilere aittir", AVM'lerde asansörlerin "engelliler içindir" levhalarının yer almasıyla sınırlanmış gibi. Bazı engellilerin o otobüslere nasıl bineceği düşünülmemiş bile!
AVM'lerdeki asansörlerde, "ne var yani ben düşünce engelliyim abi" diye geyik yapabilenlerin kullandığı araçlar.
Hiç birimiz, yarın ben de engelli olabilirim duyarlılığında düşünemiyoruz, bakamıyoruz aslında.
Neyse bunları yine yazarız ama şimdi,

Asıl konu "EngelSİZsiniz"

Bugün, kitabı bitirdikten sonra defalarca yazdım, ben Ata'yı çok kıskandım. Çünkü, o hareket ve konuşma güçlüğüne karşın, insanların ona güvenle yaklaştığı, doyumsuz sevgileri paylaştığı bir dünyada yaşıyordu. Hiç bir engeli olmayan ben ise, uzun yılların bana verdiği dostlarımla yetiniyor, yeni dostluklara kapımı kapatıyordum.
Kitabı okudukça, gizlendiğim ve sadece çok öncelere dayanan dostluklarla sınırladığım bu dünyanın bana yetersiz geldiğini hissettirdi Ata bana.
Yaşama tutunma arzusu sadece engelliler için değil, tüm insanlar için aslında. Yeni insanlar keşfetmek, yeni dünyalara yelken açmak herkes için umutlandırıcı.

Engel nedir ki?

Asıl engel hiç bir zaman vücudunda ya da 5 duyu organında bir engel olması değil insanın. Asıl engel insan beyninin örümcek bağlamasında, asıl engel kendi menfaati dışında her şeye kapalı olmasında, asıl engel bencilce düşünerek diğer insanları hiçe sayan düşünce yapısına sahip olmakta... bu liste uzar gider.
Ata'ya dönünce biz görüyoruz ki, onun pırıl pırıl tertemiz bir dünyası var, üstelik insan seçici, koşulsuz her "canım" diyene açık olmayan bir dünya. Ata o kadar temiz ki, ona yaklaşan kötü niyetliler zaten bu dünyada varolamıyorlar.

Kitap şüphesiz okuduğum en harika kitap değildi. Ama en harika kitaptı.
Ata profeyonel bir yazar değildi, zaten böyle bir iddiası da hiç yoktu. O, içinden geldiğince yazmış, bizlerle bir engelli ama engelsiz, engelin BİZ olduğu bir dünyayı paylaşmıştı. İnsanın kendi duyguları ne kadar temiz olursa, tertemiz dostları bulabileceğinin örneklerini sıralamıştı. Ve bu tertemizliğin, kötü niyetli yaklaşımları olanları nasıl ezebileceğini.

Evet, engel Biz'iz!

Sevgili Ata, biz engelli kişilerin yanında olanlar, rakam olarak çok görünsekte aslında çok az kişiyiz. Sen bir yere gelip gitme sorunu yaşıyorsun ya, çok engelli bunu bile yaşayamıyor emin ol. Çünkü onlar ailesinin utancı, çünkü çok kişi onların varlğınI inkarda.
Sana gösterilen bu sevgiden yoksun, ailesinin bile dışladığı o kadar çok engellimiz var ki, bunun sorumlusu aslında görünürde hiç bir engeli olmayan, ama düşünce ve anlama engelli kişiler!
Senin kitabından yüzlerce alıp, engelli çocuğuna fırsat tanımayan ailelere ulaştıracağım. Engel olamasınlar diye! Engellerini yenmelerine umut ışığı olsun diye!
Sevgilerle kal Ersin Ata.

Küçük notlar: Engelliler için yapılması gereken çok şey var, ve biz lütfen bu konuda belediyeleri uyaralım. Takipçisi olalım.
Unutmayalım ki asıl engel, engellileri sadece özel günlerde anmak değil, onların yaşamını kolaylaştıracak projelerle belediyeleri harekete geçirecek eylemlerde ısrarcı olmaktır.

Ata Ersin'e özel notlar:
Canım kardeşim, duygularını hiç saklamadan ne kadar güzel anlatmışsın. Aşk meşk diyenler olmuş, adı az anıldığı için alınanlar.
Aşkın tarifi yok. Ama ben senin her satırında muhteşem bir aşk okudum.
Az anıldığı için alınanlara, bu öyküde varsanız, mutlu olun.

2 yorum:

  1. Kitabı yeni yeni okuyorum ben.. daha ilk başlarda bile sevinç ve hüzün kapladı her yerimi.. Daha kitabın ilk satırlarında hissedilen ailenin Ersin'in yanında olması çok sevindirdi beni.. Seninde dediğin gibi Peyami Safa'nın Dokuzuncu Hariciye Koğuşu değil belki ama onun kadar ve belki ondan bile güzel bir kitap.. Yüreğine sağlık Ersin.. Yüreğinde kanat çırpan kartal hiç durmasın..

    YanıtlaSil
  2. Blogunu yeni takibe başladım ismin harika merak etme kimse okumazsa ben mutlaka okurum:))))SEÇİL..izlersen sevinirim

    YanıtlaSil