5 Mayıs 2011 Perşembe

Hıdrellez...
Birileri tam şu anda, yani 5 Mayıs'ı 6 Mayıs'a bağlayan saatlerde gül ağaçlarının altına dileklerini gömüyorlar umutla. Yakılan ateşlerden atlayarak, şarkılar eşliğinde bir şenlik kutluyor bazıları.
Ne güzel.
8 yıl önce babamı yitirdim ben.
Her 6 Mayıs sabahı, "ışık sizinle olsun, ışığınız bizimle" diye mırıldanan bir babayı yitirdim.
Yok, canım babam bu dileğini güllere umut gömenlere söylemiyordu! Ya da ateşten atlayıp şarkılar eşliğinde eğlenenelere de. Onlara bir itirazı yoktu biliyorum.
Onun yolladığı ışık, bana ışık olacak 3 gencecik insanaydı.
Deniz Gezmiş, Yusuf İnan, Hüseyin Aslan.
Kendi söylemleriyle,

Şahsi hiçbir çıkar gözetmeden, halkımızın bağımsızlığı ve mutluluğu için savaşan, 3 fidana.

Babama tapardım.
Işığı ışığım, yolum yoludur.
Aynı Deniz'in, aynı Hüseyin'in, aynı Yusuf'un yolu.
Halkımın bağımsızlığı ve mutluluğu yolu!

Bir gül ağacım olsaydı, galiba dileğim sadece bu olurdu.
Işığınız ışığımdır inanç, vatan sevgisi, devrim uğruna can veren vatansever kardeşlerim.

1 yorum:

  1. Hıdırellez için niyetlerini gül ağaçları yerine darağacına asan beyzadelerin karanlığına değsin o ışık.
    Vicdanlar hürleşsin, kara gölgeler grileşsin, griler tekrar beyaza yüz tutsun. ("ki biliyorsun bütün griler eskiden beyazdı")
    Ancak ondan sonra ruhlar ateşlerin üzerinden, utançları yakarak geçsin.

    YanıtlaSil