11 Nisan 2011 Pazartesi

Piatti'yi takdir ettiğimi ilan ettikten sonra, beklediğim olumsuz tepkiler ve "bence de adam şef", "evet, doğrusunu yapıyor" türünden, onaylayıcı tepkiler geldi. Ve ben hala Piatti iyi bir öğretici fikrimde ısrarlıyım.;) En azından, dersler sırasında, yarışmacı olmadığım için, kendimi kasmadan tarifleri ve püf noktalarını not edip, harika lezzetler yakalamama fırsat verdiği için. Teşekkürler Batuhan Hoca.

Bu arada, Twitter gerçekten çok sesli bir alem dünya.
Öyle ki, ben Piatti'nin başarılı bir şef olduğunu anlatmaya çalışırken, şiddet eğilimlisi olduğum sonuçlarını çıkaran kişiler oldu.;) Ne kadar anlatmaya çalışırsam çalışayım, ciddi bir zaman dilimi ayırdım, onlar beni psikolojik şiddet uygulayarak mat etmek istediler!
Anladınız sanırım. ;)

Bu zaman dilimi içinde, kişileri anlayabilme, haklı yönlerini bulabilme çabalarında, anladım ki ben biraz marjinalim!

Açıklayayım.

Körü körüne doğrularım yok. Takım tutar gibi, gözüm kapalı, "abi yenildiysek onun bunun, hakemin ..." diye başlayan cümlelere de pek itibar etmem. Yani dinlerim sabırla. "En doğru benim" gibi hiç bir iddiam olmadığı gibi, en doğru karşımdaki de değildir hiç bir zaman.
Bunun neresi marjinallik? diye sorar gibisiniz ya, evet bu aslında marjinallik değil. Ama şimdilerde öyle bir "ben haklıyım" egosu tavan yapmış ki, işte orada ben tarafsızlığımla marjinal oluyorum! Saçmalığın ötesi...

Oysa ben haklıya hakkını verme gayretinde, sıradan bir insanım.
Ne marjinal, ne tutucu, ne ısrarcı!

Batuhan Piatti'yi tanımam, yarışmacıları da.
Ama o yarışmanın bir hedefi, bir amacı var.
Birileri para kazanma uğraşında, tabi bir de bir meslek, diğerleri de öğretme ve referans olacakları kişiye doğruları öğretmek!
Lütfen bu tabloya bakarak bana söyler misiniz, kim haklı?
Elbette, amaca uygun olarak her iki taraf.

Çok kişiye hizmet veren restoranları bilirim. Orada hızlı bir çalışma vardır. Her şey dakikalarla sınırlıdır. Ve yolunda gitmeyen her türlü durumdan şef sorumludur.

Piatti bağırıyor, öğrettiğini geri alamadığında haklı olarak sinirleniyor.
Ya diğer 2 jüri üyesi?
Onlar daha alçak sesle atıyorlar tokatlarını. Anlayan anlamıyor sanki.;) Ya da anlamak istemeyenler diyeyim.

Eğer bir yanlış varsa, ve bu 2 diğer jüri üyesi ve program yapımcısı Piatti'yi uyarmıyorsa, bu yanlışın faturasının sahibi Piatti değil, bu "şiddet var" yakarışlarına kesilmeli. Buna izleyici kalıp, jüri arkadaşlarını uyarmayan Murat Bozok ve Erol Kaynar'a kesilmeli. Yarışmacılara kesilmeli hatta, o azarlara karşın hala ellerindeki tavayı Piatti'nin kafasına indirmiyorlarsa!

Bu yapılmıyorsa, doğruyu görebilen diğer iki jüri ve yarışmacılar.

Daha fazla konuşmaya gerek var mı?

Küçük not: Bu akşam sakindi Batuhan Şef. ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder