23 Aralık 2010 Perşembe

Sarhoş yazılar vol... unuttum!

Sosyalmedya programı izledikten sonra bir kaç blog okudum. Şimdi dedikodu olmasın, isim vermeyeyim. Şirin bloglardı. Yani ülkem 20'li yaş insanlarının, biraz ordan biraz burdan takıldığı şirin bloglar. Bazıları erotik, bazıları güncel, bazıları kendini, aşklarını, üst kat komşusunu anlatan... yani suya sabuna dokunmayan şirin şirin yazılar. Binlerce takipçisi olan diye eklemeliyim. Sosyalmedya programlarına konuk olan şirin kızların şirin blogları.
Şimdi buraya kadar okuyan, ben kıskandım yazıyorum sanıyorsa, bundan sonrasını okumasın.;)

Okuyan varsa... hemen yazayım, kıskanmam!
Üzülürüm.
Ama şöyle...

Talep vardır, arz vardır. Üniversitede az buçuk ekonomi okudum bende.
Üzülürüm, talep arttıkça, bu şirin blog yazarları arzeder.
Haa.. ne arzeder? Neye hizmet eder? Kimi mutlu eder?
Bu yine sosyolojik konu, uzmanlar araştırsın derinden.

Beni okuyanlar biliyorlar ya, meraklıyım.
Tarih araştırırım, nerden nereye geldik, gelirken kimler yolumuzdaydı, kimler neler yaptı, sonuçları neydi... filan araştırırım.
Bu araştırmalarımda hiç rastlamadım, genç "şirin" yazarlar, ülkeleri sıkıntıdayken, kaç kişi cumhuriyetçi arayışındayken, hele hele ülke bölünme aşamasına gelmişken... ketçap, mayonez sevdiklerini filan hiç düşünmemişler, yazmamışlar ki!
Bunları sevene itirazım yokta, itirazım bu kişileri "fenomen" (yaygın söz bu) olarak tanıtıp, tanıtan sosyal medyaya aslında!
Yapmayın.
Rating uğruna şu hataya düşüp, gençliğe bu insanları örnek göstermeyin. Yeni yetişenleri "15 dakika" şöhret olabilecek bu insanlara özendirmeyin.
Hatta "15 dakika" da unutulacak bu insanlara da ümit vermeyin.
Bırakalım blogları hoş hatıralar olarak kalsın.
Sosyal medya tarzı prograların eğlendirici bir misyonu olmasını kabul ediyorum, izlediğim programda eğlenmeyi ben de isterim. Ama isterim ki, böylesi zor zamanlardan geçerken, çok etkin olan sanalın farklı yönleri de tanıtılsın, gücü anlatılsın, bir denge olsun.

Çünkü,
Türkiye'nin bu sorumsuz gençlikle ilerlemesine olanak yok!
Çünkü,
Eğer gençler bir hareket başlatırsa o ülkede gelecek vardır!
Genç potansiyeli mayonezle, ketçapla uyutmayın!
Çünkü,
Türkiye'nin şu aşamada kırmızı jartiyerle salınan hiç bir gence gereksinimi yok!
Giysinler, bu derdim değil, ben de giyerim hatta ama lütfen örnek bu olmasın.

Çok ciddi, çok aklıbaşında genç insan var, ya onları kazandırın, ya rating uğruna siz kazanın. Vatan yahut rating!

Not: yemin ederim, onlarca blog açabilirim. Anladınız siz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder