13 Aralık 2010 Pazartesi

Gazeteleri netten okumak


Konu yine Twitter'da açıldı.
Gazeteleri nereden takip ediyoruz?

Uzun bir süredir, "caf67" rumuzuyla yazan Zafer Arapkirli, kendisini saygı ve ilgiyle izliyorum, bizlere gazetelerde önemli başlıkları, köşeyazarlarının yazılarını, kendi yorumları ile vermekte.
Kendisinden link rica ettim. Link vermek yerine, gazete almamızı önerdi.
Israr ettim, vakti olmayanlar filan diye... "ben ilginç konulara dikkat çekiyorum, gazete alamıyorsanız netten araştırın bir zahmet" dedi.
Haklı!
Gazete alınmalı, hele ki gazete fiyatlarının gayet ucuz olduğu memleketimde her eve bir gazete girmeli.
Yine biz vakti olmayanlar için, gazeteci bir arkadaşa sordum, biz tıkladıkça bu gazeteler reklam gelirinden para kazanıyor mu diye? (KorayPekozkay) Evet, reklam verenler gazetelerin tıklanma oranlarına dikkat ediyorlarmış.
Zaten eğer bir kazanç yoksa neden gazeteler nette yayınlansın ki?
Vakti olmayanlardan kastım, çalışma temposu içinde gündüz gazeteyi eline alıp okuma fırsatı olmayan ama elinin altında bilgisayarları olan kişilerdir.
Elbette bir kitabı, satır aralarına notlar düşerek, bazı satırların altını çizerek, bıraktığımız yerde sayfaya bir kıvrık atarak okumak çok keyifli.
Günü okurken sayfaları çevirdikçe, elimize bulaşan siyahlık, duyduğumuz koku... gazeteleri de çok çekici kılan noktalar.

Ama...

Gazeteler sabah dağıtıldıktan sonra, yani biz işimize giderken ilk baskılarını okuduktan sonra, günün gelişen "son dakika" haberleriyle internette sürekli yenilenen yayın organları artık.
Yani sabah bayiimizden aldığımız gazete, bizim ülkemiz koşullarında en fazla 2 saat gündemdeki konuları konu ediyor! Sürekli değişiyor konular.
Ve pek çoğumuz artık internet kullanıcısıyız. Ve bir tık ötemizde güncellenen haberler.

Köşe yazarları, bir gazetenin atar damarı. Hiç itiraz edemem.
Ama bir düşünelim, kaç gazete kaç köşe yazarı? Onlarca... Hepsini okuma imkanım ne kadar?
Bizim evimize kaç gazete alma kapasitemiz var?

Ben, itiraf ediyorum, Türkiye ekonomik koşullarında şanslı bir kişiyim. Yayınlanan tüm gazeteleri satın alabilecek güce sahibim.
Ama almam!
Taraf gibi taraflı bir gazeteyi evime sokmam. Hatta daha ötesi "tık"lamak bile istemem. Ama çok doğaldır, karşıtı olduğum bir görüş ne diyor, bunu öğrenmek isterim.
İnternet bana bunu sağlıyorsa, tıklarım. Mümkün olduğunca az, ve tek "tık"ta tüm gazeteye ulaşmak gibi.

Tabi ki gazete alalım, tabi ki onlarca ekmek yiyenin lokmasında tuzumuz olsun, hem de dünya görüşümüz gelişsin, araştırma yeteneğimiz bilinçlensin. Ancak,

internette de tek bir "tık"ımız zaten bu gazetelere para kazandırıyor ki, nette sayfa açmışlar.

Ve çok daha önemli bir konu, sosyal ağlar, bizlere bu okuma alışkanlığını, bazen zoraki bile olsa kazandırdığı için, ben gazetelerin nette yayınlanmasına minnetarım.

Okumak önemlidir!
Gazete takibi önemlidir!
Gazete almak önemlidir!

Ama lütfen... günümüz gelişen teknolojisinde, bize her gazeteyi okuma imkanı veren, kıyaslamamızı sağlayan internet gazeteciliğini, "gazete alın, onlarca yazara katkıda bulunun" tarzı söylemlerle baltalanmasın.

Türkiye okusun!
Netten ya da eline mürekkep bulaşarak!
Bırakın okuyalım!

3 yorum:

  1. Zafer Arapkirli yi Habertürk sabah kuşağında izliyordum. Twitterda da ilk izlemeye başlayanlardan biriyim, ancak otomobil kullanırken birisinin manşetleri okuması faydalı (bunu ilk Fatih Altaylı başlattı) ama Twitterda zaten gördüğümüz başlıkları göstermek yerine o başlıklara ufak yorumlar yazması daha yararlı olurdu diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ben Zafer Bey'i sayende tanıdım, ve mutlu oldum, teşekkür ederim Alp. Yorum konusunda tamamen aynısını düşünüyorum. Ama ne var ki, köşe yazarları bile yazılarının altına yaptığımız yorumlara yanıt vermiyorlar. Hepsine yetişemeyebilirler, kabul ederim ama yine de gayret edebilirler diye düşünüyorum. Çünkü yetişen var. Metin Münir benim bu konuda en takdir ettiğim köşe yazarıdır.

    YanıtlaSil
  3. Twitter söyleşi yerinde konuya parmak basmış oldun.(link vererek.)Uzun uzadıya gazete okumak sıkıyor neden! 10-15 yıldan bu yana kimin ne söyleyip yazacağını kendilerinden önce tahmin eder olduk. şöyle bir göz atınca anlaşılıyor. sevgili Belikce, bu blogda güzel yazılmış, aslında blogları profesyonellere tercih ediyorum çünkü değişik ve yeni amatör sesler daha naif..

    YanıtlaSil